Winter Trip to Sudety Mountains



Pięknie rozpoczęłam nowy rok i już pierwsza podróż w 2015 dodała mi ogrom siły i energii, którą co dzień pożytkuję na całą masę zajęć i ambitną realizację swoich planów. Czterodniowy weekend w Sudetach Wschodnich potwierdził tylko tezę, że polskie góry należą do najpiękniejszych miejsc na  ziemi. Ten wyjazd sprawił, że zakochałam się w nich na nowo i już teraz w głowie planuję kolejne wyprawy, żeby jak najszybciej ponownie zobaczyć ich piękno, a także doznać tej ciszy i spokoju, której człowiek tak potrzebuje! Po czasie spędzonym w górach, wcale nie będzie nadużyciem nasz stan, w którym wydaje nam się, że możemy je przenosić. Taką energię potrafi dostarczyć nam tylko natura.

Tego dnia wycieczkę rozpoczęłam z pięknej, położonej w dolinie, wsi Międzygórze, na wysokości około 680 m n.p.m. Stanowi ona doskonały punkt wypadowy na górskie wycieczki w region Śnieżnika bądź Czarnej Góry. Od razu zauroczyłam się tą miejscowością z charakterystyczną drewnianą architekturą w stylu tyrolskim. Aparat wypełnił się fotografiami przytulnych, klimatycznych drewnianych domków i pensjonatów, które wyglądały po prostu magicznie pokryte białym puchem. Każdy z nich inny, oryginalny i równie przyciągający spojrzenie.



Na trasę mojej wyprawy wybrałam szlak niebieski na Śnieżnik. Warunki podejścia oceniam na dobre. Co chwilę wyglądające zza chmurki słońce, niezbyt duży mróz, jedyne co znacznie spowalniało moją wędrówkę był śnieg, który napadał tej nocy w dużych ilościach. W niektórych momentach sięgał on prawie do kolan, co znacznie utrudniało drogę. Na pewno wrócę raz jeszcze, aby zdobyć szczyt góry (1425 m n.p.m.), co tym razem ze względu na aspekty czasowe i porę roku nie zostało zrealizowane. Na kolejne podejście planuję wybrać szlak czerwony, którego droga jest nieco trudniejsza, ale znacznie ciekawsza z wieloma punktami widokowymi. Niebieski szlak bowiem wiedzie w znacznej części przez las.


Podczas całej wyprawy towarzyszyło mi częściowe zachmurzenie o mniejszym lub większym natężeniu, tak aby na pewnej wysokości zobaczyć było można...prawdziwy odcień nieba. Obraz nie do opisania. Musicie to zobaczyć na własne oczy!

Jeżeli macie jakieś pytania odnośnie tej okolicy, bądź sami macie swoje ulubione miejsce w górach, dajcie koniecznie znać! Ja Wam bardzo polecam region Parku Krajobrazowego "Śnieżnik". 

libelula

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

8 komentarzy:

  1. Ech ale się rozmarzyłam :) Pięknie tam jest:)
    Mi się marzy pojechać do Zakopanego zimą i wiosną bo nigdy tam nie byłam :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowite...tak mało jest miejsc na ziemi gdzie można zregenerować siły i wziąć głęboki oddech.góry są właśnie takim miejscem. KASIA

    OdpowiedzUsuń
  3. Ilove this place is very nice, this pictures are precious. greetings.

    http://mimodaapropos.blogspot.mx/2015/01/cool-hat.html

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja znam ta trasę z letniej wyprawy. Cudowne miejsce i okolice. Nr jeden dla mnie Karpacz i Śnieżka.

    Zuzanna

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie to jakieś cudo i abstrakcja...Aż dziw, że tak daleko czasami szukamy a takie piękno mamy tak blisko.

    Pozdrawiam, Baśka

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne są te zdjęcia! Zazdroszczę ludziom, którzy tam mieszkają tych widoków :)

    OdpowiedzUsuń